Zgodnie z pierwotnym harmonogramem opracowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) realizacja obu obwodnic miała się odbyć w latach 2024 – 27.
GDDKiA podpisała umowę z Przedsiębiorstwem Geotechniczno- Konsultingowym „Geotech” z Bydgoszczy w marcu tego roku. Zadaniem geologów było rozpoznanie i badania podłoża dla budowy obwodnic Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego w ciągu drogi krajowej nr 25.
To też może Cię zainteresować
Był też wcześniejszy przetarg: wpłynęły dwie oferty, jednak nie zyskały aprobaty GDDKiA, bowiem najtańsza przekraczała 700 tys. zł, wobec niecałego pół miliona zarezerwowanego przez zamawiającego na to zadanie. Przetarg został więc unieważniony, rozpisano nowy i zwiększono budżet.
Konieczny będzie kolejny przetarg
- Prace ruszyły wiosną i miały zakończyć się planowo pod koniec roku, aby można było ogłosić postępowanie w trybie „Projektuj i buduj”. Niestety dowiedzieliśmy się, że wykonawca ogłosił upadłość. W związku z tym, po odebraniu dotychczas wykonanej części dokumentacji, przygotujemy się, aby jeszcze w tym roku ogłosić przetarg na dokończenie zadania – informuje nas Julian Drob z zespołu prasowego bydgoskiego oddziału GDDKiA.
Dopiero po dokończeniu badań i rozpoznania podłoża, możliwe będzie ogłoszenie przetargu na projekt i budowę obwodnic. To ogłoszenie pojawi się najprawdopodobniej jesienią przyszłego roku.
Wyłonione w przetargu, wspomniane przedsiębiorstwo „Geotech”, deklarowało wykonanie prac dokładnie za 739 291,50 zł. Miało 8 miesięcy na opracowanie dokumentacji ujętej w umowie. „Geotech” działał na rynku od 1988 roku.
Wyprowadzą ruch z centrów miast
Przed wejściem na teren przyszłej budowy geologów konieczne były takie dokumenty, jak Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym i decyzja środowiskowa. Sępólno i Kamień Krajeński uzyskały je odpowiednio 3 lata i nieco ponad rok temu.
To też może Cię zainteresować
Obwodnice, które wybudowane zostaną wybudowane w ramach jednej inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, mają wyprowadzić ruch tranzytowy ze ścisłych centrów obu krajeńskich miast i poprawić bezpieczeństwo mieszkańców. Obwodnice będą najważniejszymi inwestycjami w ciągu drogi krajowej nr 25 w województwie kujawsko-pomorskim.
Droga omijająca Sępólno od wschodu ponad rozległą doliną rzeki Sępólnej (Sępolenki) będzie miała 6,4 km długości.
Druga obwodnica ma omijać 2,3 km i omijać Kamień Krajeński od zachodu, przekraczając dolinę rzeki Kamionki.
