Prawie co trzeci maturzysta oblał egzamin dojrzałości. To rezultat gorszy niż rok temu, gdy matury nie zdał co piąty uczeń. I jeśli w przypadku języka polskiego nie było najgorzej, to na matematyce poległo aż 25 procent zdających. Pewnym pocieszeniem może być to, że województwo kujawsko-pomorskie znalazło się w grupie, gdzie zdawalność wyniosła 82 procent, czyli trochę powyżej średniej krajowej.
Przeczytaj również: Matura 2014. Prawie 30 proc. uczniów nie zdało matury. Politycy: winny zły system kształcenia [wideo]
Kiedy wyniki upubliczniono, wszyscy zaczęli się zastanawiać, dlaczego jest tak źle. Czy to nasza młodzież jest tak odporna na wiedzę, czy nauczycieli mamy tak złych, a może po prostu zadania z matematyki okazały się zbyt trudne. Część ekspertów nie ukrywa, że matematyka w naszych szkołach uczona jest po prostu źle. Co więcej, są zdania, że nauczyciele, którzy sami nie zdawali matematyki na maturze, teraz sami jej nie potrafią nauczyć. A przecież czegoś, czego nie lubimy i nie rozumiemy, trudno przekazać dalej.
Ja niestety nie miałam szczęścia do dobrych nauczycieli matematyki, stąd może tego przedmiotu nigdy specjalnie nie lubiłam. Na szczęście matematyki na maturze zdawać nie musiałam, ale co mają zrobić uczniowie, gdzie matematyki uczy się jak za karę, a czeka ich matura z tego przedmiotu?
Jak znam nasze realia, teraz zacznie się ogólnopolska debata, jak za rok podobnej klęsce maturalnej zaradzić. A może po prostu już od najmłodszych lat trzeba naszym uczniom te wszystkie matematyczne zawiłości tłumaczyć. Bo tak jak w rok nie wychowamy piłkarzy na mundial, to i szanse na genialnych uczniów są tylko matematyczne.
Czytaj e-wydanie »