https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Korzystajmy z autobusów, będziemy mogli więcej zapłacić!

Maciej Czerniak, [email protected]
Maciej Czerniak, autor komentarza "W samo południe"
Maciej Czerniak, autor komentarza "W samo południe"
Czuję się jak ostatni frajer. Bydgoscy urzędnicy nakłaniają, by zamiast samochodem poruszać się po mieście autobusami i tramwajami. Bo to pomoże zmniejszyć korki. Ale z ich ostatnich pomysłów bije komunikat pełen sprzeczności: "Wybierajcie autobusy, będzie tłoczniej, wolniej i drożej"!

"Chyba się na rozumy pozamieniali" - tekst zasłyszany dzisiaj rano na przystanku autobusowym można skwitować jeszcze jednym cytatem: "To nie moje są słowa, to legenda ludowa" (Kazimierz Staszewski, KNŻ). Dwie panie, dreptając w miejscu z zimna, komentują ostatnie rewelacyjne pomysły Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Czytaj też: Droższe bilety, sieciówki i likwiadacja linii autobusowych

Otóż nasi drogowcy wpadli na genialne rozwiązanie, które pozwoli uzdrowić finanse spółki komunikacyjnej, a tym samym miasta: "Podnieśmy ceny!". Tym samym od nowego roku bydgoszczanie mają płacić za bilet jednorazowy aż 3,6 zł (już obecnie cena biletu wynosi 3,2 zł). To jednak nie koniec rewelacji, bo w niedziele i święta decyzją ZDMiKP noc w Bydgoszczy będzie zapadać już punktualnie o godzinie 19. O tej porze trzeba będzie już bulić podwójną stawkę za przejazd dwudziestometrowym mercedesem.

Jeśli do tego dodać jeszcze zamysł likwidacji dwóch linii 59 i 72, co spowoduje oczywiście tłok w autobusach innych relacji, to nie tylko mnie gdzieś tam z tyłu głowy błąka się natrętna i skłaniająca do kąśliwych komentarzy myśl, że coś tu chyba jest nie tak. Bo, jeśli mnie pamięć nie myli, to jeszcze kilka miesięcy temu bydgoski ratusz zachęcał mieszkańców, by (ci którzy mają) z aut przesiedli się do autobusów. To pozwoli rozładować i tak już po uszy zakorkowane miejskie arterie. Do tego dochodzą też względy ekologiczne, którym trudno zaprzeczać; wszak zamiast dwudziestu kopcących samochodów atmosferę zanieszyczałby tylko jeden autobus.

Czytaj też: Bydgoscy kierowcy MZK: Nowy tram-bus-pas to bubel!

Miasto zatem zachęca do jazdy autobusami i jednocześnie czyni ją jeszcze droższą. Tak więc nie pozostaje nam już chyba nic innego tylko pójść za radą drogowców, która brzmi: "Przesiądźcie się do autobusów, będziecie jechać wolniej, ciaśniej, a przede wszystkim drożej".

Komentarze 23

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

t
tomek
Już rok temu przesiadłam się na samochód,wygoda,szybko, czysto i paliwo nie kosztuje mnie wiele drozej niż płaciłam za kartę autobusową(40 zł wiecej).Niech miasto wymysli jeszcze kolejne głupoty, a centrum miasta bedzie przypominało wymarłą wiochę.Takich durnych pomysłow jakie serwuje nam wladza, to nawet w komunie nie było.
Jesli nie ma pieniedzy na komunikację, to nalezy znieść bezpłatne przejazdy dla emerytów i rencistów, oni maja swoje dochody, częśto większe niz niejeden pracujacy człowiek, który ma jeszcze na na utrzymaniu rodzinę.

a kupno samochodu a ubezpieczenie? jak tata dał samochod to taniej ale tak?
ile rocznie placisz za samochod? benzyna olej ubezpieczenie wymiana zarowek koszt zakupu? nie pisz glupot
R
Ruderyk
Cóż....pan Bruski nastęnej kadencji nie doczeka pewnie zostanie posłem lub senatorem bo to też wymaga tak wielkiego poświecnia i światłego myślenia że będzie pomagał Bydgoszczy z Wiejskiej
M
Marek
Niech Bruski napisze ile wyniosa oszczednosci dla miasta po wprowadzeniu takich w UM i ZDMiKP. Bo z tego co wszyscy pisza oszczednosci szuka u przewoznikow i mieszkancow, nic nie wspominajac o innych gdzie te pieniadze na pewno by sie znalazy.
Czy nikt nie moze zrobic referendum w sprawie odwolania tego "nieszczesnego"Prezydenta???/?
l
lama
Latem będziemy chyba pierwszym miastem w Polsce, w którym nocne autobusy śmigają przed zapadnięciem zmroku. Co za promocja dla Bydgoszczy, czuję że wszystkie telewizje to podchwycą!
K
Katarzyna
Już rok temu przesiadłam się na samochód,wygoda,szybko, czysto i paliwo nie kosztuje mnie wiele drozej niż płaciłam za kartę autobusową(40 zł wiecej).Niech miasto wymysli jeszcze kolejne głupoty, a centrum miasta bedzie przypominało wymarłą wiochę.Takich durnych pomysłow jakie serwuje nam wladza, to nawet w komunie nie było.
Jesli nie ma pieniedzy na komunikację, to nalezy znieść bezpłatne przejazdy dla emerytów i rencistów, oni maja swoje dochody, częśto większe niz niejeden pracujacy człowiek, który ma jeszcze na na utrzymaniu rodzinę.
m
maciek
Nie dość, że nie ma w tym głupim mieście pracy, to jeszcze nie będzie jak ewentualnie do niej dojechać. Trzeba zacząć pakować manatki i spadać z tego zadupia. Nic dziwnego, że Bydłoszcz zawsze pozostanie prowincją, gdzie tylko wszelkiej maści nieudacznicy pozostaną jako mieszkańcy. Już czekam na komentarze żałosnych obronców Bydłoszczy.
A
Akkk
popieram, program Uwaga powinien się tym zainteresować bo to już nawet nie jest śmieszne noc od 19... to istna kpina, ludzie przestaną w ogóle korzystać z komunikacji miejskiej jak tak dalej pójdzie i ograniczą swoje zapotrzebowanie na przejazdy do minimum...
Pan Bruski wymyślił sobie cudowny spsosób na reklamę miasta: Ośmieszmy Bydgoszcz.
n
natalia
to jest śmiechu warte!!! jak mam wybrać autobus skoro przejazd do pracy i z powrotem tyle kosztuje, że wole sobie zalać 1,5 litra w bak i pojechac samochodem w 2 DNI!!! oni wszyscy na łeb upadli!! jeszcze niech zabiorą 59, a noc zrobią o 19. to się do TVNu nadaje!!!!
b
bydg1920
Niestety Bruski dla Bydgoszczy nie zrobil jeszcze nic dobrego. Ja osobiscie glosowalem na niego jako kibic i mialem nadzieje na modernizacje starego, zaniedbanego stadionu Polonii. Niestety okazalo sie ze w tym temacie Bruski klamal zeby dostac glosy kibicow. Oczywiscie inne sprawy w miescie tez sa wazne. Za kadencji tego pana w miescie jest drozyzna coraz wieksza a juz z tymi biletami to przesada. Zarobki stoja w miejscu, pracy nie ma a on podwyzsza bilety. To skandal ! Mysle ze Bruski jest pierwsza i ostatnia kadencje jako prezydent Bydgoszczy. Po Dombrowiczu to niestety drugi prezydent ''niewypal''. W Bydgoszczy zyje sie coraz gorzej. Ludzie wyjezdzaja. Przy Toruniu juz wygladamy mizernie. Precz z Bruskim i Chmara! Oni niszcza nasze miasto
G
Gość
Bydgoszcz za prezydenta Bruskiego cenowo zbliża się do Warszawy tylko tam ludzie więcej zarabiają , moja propozycja bilety po 10 żł a za parę miesięcy znowu podwyżka biletów i wszystkiego innego brawo Bruski dobijaj nas dalej
A
Aleksander
To nie wina MZK które jest tylko przewoźnikiem kasę to potrzebuje MIASTO które jest odpowiedzialne za organizację transportu.To wszystko to głębsza sprawa - MIASTO szuka oszczedności -oszczędności szukają przewoźnicy w Mobilisie linia 69 nie ma za bardzo na czym oszczędzać w MZK jest zwolnić część pracowników ale co to da Jedynie Większe Bezrobocie w naszym mieście. MIASTO MUSI ZNALEŚĆ PIENIĄDZE NA KOMUNIKACJĘ i to bez oszczedności w niej.Jak tak dalej pójdzie to w Naszym Mieście nie bedzie czym dojechać gdziekolwiek - a z drugiej strony Bydgoszcz staje sie coraz wiekszą DZIURĄ ....
A
AC
Emeryta nadal nikt nie ruszy? Niech chociaż bilet za zeta płacą , to wspomoże biedne MZK i minimalnie rozładuje ten ścisk w komunikacji

To nie MZK tylko ZDMiKP wprowadza te zmiany, a pracownikom MZK chcą zabrać jedyny profit- darmowych przejazdów...
a
anstio and
trafiła nam się najgorszy prezydent od 1989 r., to co się dzieje w Bydgoszczy woła o pomstę do nieba!!!
l
lolo
Emeryta nadal nikt nie ruszy? Niech chociaż bilet za zeta płacą , to wspomoże biedne MZK i minimalnie rozładuje ten ścisk w komunikacji
Z
Zx
Wprowadzenie opłaty nocnej od 19.00 jest niezgodne z normami współżycia społecznego. Pomysł jest do uwalenia. Noc i cisza nocna są od 22-6. Ja mam lepsze rozwiązanie - niech bilety bedą zróżnicowane cenowo w ciągu dnia w szczycie (rannym i popołudniowym) - z powodu wielkiego popytu powinny być 4 x droższe niż poza szczytem - to logiczny rynkowy wywód. Są chętni, niech płacą. można jeszcze wprowadzić taryfę letnią i zimową. Jak zabraknie idiotyzmu do pomysłów włądz, to im jeszcze podrzucę - jak te )))
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska