Dworzec tymczasowy już gotowy. Wykonawca nowego dworca PKP Bydgoszcz Główna zabiera się do burzenia hali dworcowej przy ul. Zygmunta Augusta.
Dworzec tymczasowy mieści w miejscu, gdzie jeszcze niedawno stały pawilony gastronomiczne i handlowe między pocztą dworcową a dworcem.
Są w nim kasy biletowe wszystkich przewoźników. Jest poczekalnia i toalety - także dla niepełnosprawnych. Będzie i punkt informacji dla podróżnych. Poza tym, jak zapowiada PKP pomocy podróżnym będą udzielać również mobilni informatorzy rozdający ulotki z mapką komunikacji.
To 500 metrów kwadratowych powierzchni z ławkami, które ponad rok ma służyć pasażerom korzystającym z bydgoskiego dworca.
Jak zapowiada wykonawca, umożliwione zostanie też funkcjonowanie w pobliżu dworca punktu małej gastronomii.
Stary dworzec od dziś jest całkowicie wyłączony z użytkowania. Zamknięty też będzie na początek z użytkowania peron 1. i jeden z torów przy peronie drugim. - Jednocześnie z rozpoczęciem modernizacji budynku dworcowego zaczynamy remont torów - wyjaśnia Bartłomiej Muszyński, kierownik kontraktu Budimexu.
Dlatego trzeba dobrze sprawdzać, z którego peronu będą odjeżdżały pociągi i na bieżąco wsłuchiwać się w komunikaty. Pociągi standardowo odjeżdżające z niektórych peronów będą teraz kierowane na inne.
Inaczej też będziemy na perony docierali.
- Pasażerowie będą korzystali z tunelu pocztowego, który pierwotnie był jedynym tunelem prowadzącym na perony. Dopiero potem służył poczcie i zyskał nazwę "pocztowy" - opowiada Muszyński. - Korzystanie z niego oznacza może, że dotarcie na peron jest bardziej skomplikowane, ale jest to bezpieczniejsze rozwiązanie niż przechodzenie po nawierzchni peronów. Wejście do tego tunelu jest jeszcze za budynkiem, w którym mieści się poczta dworcowa. Odnowiliśmy go tak, aby był bezpieczny i wygodny dla pasażerów.
Zobacz także: Wkrótce pożegnamy taki dworzec Bydgoszcz Główna. Z żalem? Z ulgą? [zdjęcia]
Prowadzi pod peronem drugim na wyspę między peronami 3 i 4. - Wychodzi właściwie na zewnątrz przy peronie 4 - zaznacza kierownik kontraktu.
Dopiero stamtąd pasażerowie wybierający się na peron 2 lub 5 muszą przejść do budynku dworca wyspowego. Zejść tam do starego tunelu i przejść na perony 2 i 5.
Aby zatem dostać się z kasy na dworcu tymczasowym np. na peron drugi mamy do pokonania spory kawałek. Lepiej zatem pojawić się na dworcu trochę wcześniej niż zwykle.
Rewitalizacja dworca wyspowego - zabytkowego między 3 i 4 peronem - oznacza, że budynek ten też będzie wyłączony z użytkowania.
- Udostępnimy tylko wejście do tunelu pod budynkiem zarówno od strony peronu 3 jak i 4 - dodaje Muszyński.
Zamknięty będzie też tunel od autobusów do peronów.
Czytaj e-wydanie »